Huur opzeggen bij Stienstra

Welkom op de pagina "huur opzeggen" van Stienstra. We begrijpen dat er verschillende redenen kunnen zijn om uw huurwoning op te zeggen. Misschien bent u op zoek naar een grotere woning voor uw groeiende gezin, wilt u een compactere woonruimte, bent u niet meer tevreden met uw huidige woonomgeving, of verhuist u naar een andere locatie. Wat uw reden ook is, wij staan klaar om u hierbij te ondersteunen.

Bent u op zoek naar een andere woning? Ook daarmee kunnen wij u wellicht van dienst zijn. Wij hebben regelmatig nieuwe huurwoningen in ons aanbod die mogelijk beter aansluiten bij uw wensen en behoeften. Neem gerust een kijkje op onze website en ontdek wat wij mogelijk voor u kunnen betekenen.

U kunt uw huur opzeggen via onderstaande button.

Inloggen MijnStienstra

Belangrijk om te weten
 

  • Huur opzeggen via klantportaal: In uw klantportaal ziet u direct wat de eerstvolgende mogelijkheid is om uw huurcontract op te zeggen.
  • Geen klantportaal? Controleer in uw contract wat de opzegtermijn is.
  • Een huurovereenkomst kan alleen worden beëindigd met ingang van de  1e of de 15e van de maand, waarbij een opzegtermijn van minimaal één maand geldt. 
  • Inspecties: Bij een voor- en eindinspectie wordt gecontroleerd of de woning volgens afspraak wordt opgeleverd. Als alles in orde is, zijn er geen extra kosten.
  • Eindafrekening servicekosten: Na afloop van het kalenderjaar ontvangt u een overzicht van de afrekening van uw servicekosten.
  • Vergeet niet uw verhuizing door te geven aan de gemeente en uw energie- en waterleverancier. Geef daarbij ook de meterstanden door die tijdens de eindinspectie zijn genoteerd, zodat alles soepel verloopt.
  • Zelf aangebrachte voorzieningen (ZAV): Heeft u zelf aanpassingen gedaan in de woning? Controleer welke afspraken hierover gelden.

De voordelen van MijnStienstra

MijnStienstra is het exclusieve klantportaal voor onze huurders! Het biedt onze huurders tal van voordelen waarmee we uw huurervaring eenvoudiger en comfortabeler maken. Het klantportaal is 24/7 bereikbaar en zorgt voor een gestroomde communicatie en realtime updates. Het klantportaal is gebruiksvriendelijk en transparant.

Wat kunt u doen met MijnStienstra?

  • Reparatieverzoeken indienen
  • Betalingen inzien
  • Achterstallige betalingen uitvoeren
  • Huur opzeggen
  • Gegevens beheren

Inloggen MijnStienstra

Onze medewerkers staan klaar om je te helpen en te zorgen dat het proces soepel verloopt. Vul uw gegevens zo volledig mogelijk in zodat we alle benodigde informatie hebben om uw huurcontract te beëindigen. Na ontvangst van uw gegevens nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op om de verdere afhandeling te bespreken.

Heeft u nog geen MijnStienstra account, dan kunt u deze eenvoudig aanvragen via kcc@stienstra.nl. Heeft u geen behoefte aan een account? Geen probleem. U kunt uw huur opzeggen via het formulier.