Belangrijk om te weten
- Huur opzeggen via klantportaal: In uw klantportaal ziet u direct wat de eerstvolgende mogelijkheid is om uw huurcontract op te zeggen.
- Geen klantportaal? Controleer in uw contract wat de opzegtermijn is.
- Een huurovereenkomst kan alleen worden beëindigd met ingang van de 1e of de 15e van de maand, waarbij een opzegtermijn van minimaal één maand geldt.
- Inspecties: Bij een voor- en eindinspectie wordt gecontroleerd of de woning volgens afspraak wordt opgeleverd. Als alles in orde is, zijn er geen extra kosten.
- Eindafrekening servicekosten: Na afloop van het kalenderjaar ontvangt u een overzicht van de afrekening van uw servicekosten.
- Vergeet niet uw verhuizing door te geven aan de gemeente en uw energie- en waterleverancier. Geef daarbij ook de meterstanden door die tijdens de eindinspectie zijn genoteerd, zodat alles soepel verloopt.
- Zelf aangebrachte voorzieningen (ZAV): Heeft u zelf aanpassingen gedaan in de woning? Controleer welke afspraken hierover gelden.
De voordelen van MijnStienstra
MijnStienstra is het exclusieve klantportaal voor onze huurders! Het biedt onze huurders tal van voordelen waarmee we uw huurervaring eenvoudiger en comfortabeler maken. Het klantportaal is 24/7 bereikbaar en zorgt voor een gestroomde communicatie en realtime updates. Het klantportaal is gebruiksvriendelijk en transparant.
Wat kunt u doen met MijnStienstra?
- Reparatieverzoeken indienen
- Betalingen inzien
- Achterstallige betalingen uitvoeren
- Huur opzeggen
- Gegevens beheren
Onze medewerkers staan klaar om je te helpen en te zorgen dat het proces soepel verloopt. Vul uw gegevens zo volledig mogelijk in zodat we alle benodigde informatie hebben om uw huurcontract te beëindigen. Na ontvangst van uw gegevens nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op om de verdere afhandeling te bespreken.
Heeft u nog geen MijnStienstra account, dan kunt u deze eenvoudig aanvragen via kcc@stienstra.nl. Heeft u geen behoefte aan een account? Geen probleem. U kunt uw huur opzeggen via het formulier.